Hello and welcome to English at the FJG!

English is probably the most important language worldwide. In business and politics, but also in their private life people will often hear and use English. Therefore this is the main foreign language students at our school learn.

But it is not only the language itself we focus on, we also look at different countries (UK, Canada, USA, Australia, India etc.), different peoples‘ culture and talk about a variety of topics that young people are interested in and/or that are major issues of humankind.

In our lessons, different methods are used. Often students work on projects in teams. They research information, give presentations, read stories and books, watch films, and we also play language games to make learning more enjoyable.

Furthermore, we get into contact with native speakers. Just three examples: First, there are British people living in Joachimsthal and who we work together with sometimes (e.g. Sarah and Richard of the BioRama Project). Second, there was a twinning project in June with a school in Somerset, all about cranes and art. Third, our students get the chance to travel to an English-speaking country. In 2012 and 2016 it was England, where we had a closer look at Land’s End and London.

So you see, learning English at our school is mostly fun, even though learning vocabulary and dealing with grammar is of course still on the agenda, as well.

_____________________________________________________________________________

Übersetzung:

Englisch ist wahrscheinlich die wichtigste Sprache weltweit. Ob geschäftlich, in der Politik oder privat – Menschen hören und sprechen oft Englisch. Deshalb ist dies die Hauptfremdsprache für Schüler an unserer Schule.

flag usaWir konzentrieren uns jedoch nicht nur auf die Sprache selbst, sondern wir beschäftigen uns auch mit verschiedenen Ländern (GB, Kanada, USA, Australien, Indien etc.), den Kulturen verschiedener Völker und wir sprechen über eine Vielzahl von Themen, die für junge Menschen interessant sind und/oder wichtige Fragen der Menschheit berühren.london

Im Unterricht finden verschiedene Methoden Anwendung. Oft arbeiten Schüler an Projekten in Teams. Sie recherchieren Informationen, halten Vorträge, lesen Geschichten und Bücher, sehen sich Filme an und es gibt auch Sprachspiele, um mehr Spaß beim Lernen zu haben.

Außerdem treten wir mit Muttersprachlern in Kontakt. Nur drei Beispiele: Zunächst leben Briten in Joachimsthal, welche mit uns hier und da zusammenarbeiten (z.B. Sarah und Richard vom BioRama Project). Als zweites Beispiel sei genannt, dass es ein Austauschprojekt mit einer Schule aus Somerset gab, in welchem es um Kraniche und Kunst geht. Und drittens können unsere Schüler in ein englischsprachiges Land reisen. 2012 und 2016 war es England, wo wir Land’s End und London genauer unter die Lupe nahmen.

Wie du siehst, macht Englisch lernen an unserer Schule meist Spaß, selbst wenn Vokabeln lernen und sich mit Grammatik beschäftigen natürlich noch immer ebenfalls auf dem Plan steht.